חדשות 21.12.2017

תקנות סימון המזון עברו בוועדת הבריאות בכנסת

התקנות לסימון מוצרי מזון מזיקים ייכנסו לתוקפן בתחילת שנת 2020. התעשיה הישראלית תיאלץ לשנות את הרכב המזונות במוצרים ולהפחית ברכיבים המזיקים

תקנות סימון המזון עברו אתמול (רביעי) בוועדת הבריאות בכנסת פה אחד, ללא החרגות.

על פי תקנות, החוק - הרפורמה לסימון מוצרי מזון מזיק, ביוזמת שר הבריאות לשעבר, ח"כ יעקב ליצמן, המכילים כמות גבוהה של שומן רווי, נתרן או סוכר, ייכנס לתוקפו בעוד שנתיים, בתחילת 2020, בהתאם ל״חוק שקד״ האומר שעל שינויי חקיקה כאלה להיכנס לתוקף שנתיים מתום השנה הקלנדרית.

על מנת לאזן את האיחור במועד התחילה, נקבע שהסימון יהיה לפי הרמות המחמירות יותר - למעשה הפחתה של כמות הנתרן מ-800 מ״ג ל-500 מ״ג, ו-22 גרם סוכר ל-12 גרם סוכר ומ-6 גרם שומן רווי ל-5 גרם שומן רווי במזון מוצק.

הדבר אומר למעשה שהתעשיה הישראלית תצטרך להתאים את עצמה לתקנות בצורה הרבה יותר מהירה ולעשות ״רפורמולציה״ - לשנות את הרכב המזונות של המוצרים ולהפחית ברכיבים המזיקים.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר שהוא שבע רצון מהמהלך שייטיב עם בריאות הציבור : ״מדובר ברפורמה ענקית שנתקלה בלא מעט התנגדויות ולחצים מהארץ ומחו"ל וצלחנו מכשול עצום היום בכנסת. אני מודה לכל חברי הכנסת שתמכו במהלך שלנו, בראש ובראשונה לח״כ הרב יעקב ליצמן שיזם את הרפורמה כשר בריאות והוביל אותה כמעט עד קו הגמר בנחישות ומנהיגות ולח״כ אלי אללוף, יו"ר הוועדה, שהוביל את הדיונים המורכבים במהירות וביעילות".

המנכ"ל התייחס גם לנושא ״הדחייה״ לכאורה: ״אנחנו פועלים על פי החוק ובסופו של דבר תהליך סימון המזון התקצר והמועד הסופי נקבע מוקדם מהתכנון המקורי, כי המטרה שלנו היא לא שיהיו הרבה סימונים אדומים, אלא שהיצרנים ישנו את הרכב המוצרים".

נושאים קשורים:  סימון מוצרי מזון מזיק,  נתרן,  סוכר,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו