חדשות 03.06.2018

כנס בינלאומי בנושא יותרת הכליה במרכז הרפואי הדסה הר הצופים

הכנס ייערך מחר ויעסוק בחידושים בכל הנוגע לאבחון וטיפול בשיבושי תפקוד של בלוטת יותרת הכליה, האדרנל, בשיתוף האגודה הישראלית לאנדוקרינולוגיה, איגוד הכירורגים והחברה לכירורגיה אנדוקרינית בישראל

חידושים בכל הנוגע לאבחון וטיפול בשיבושי תפקוד של בלוטת יותרת הכליה, האדרנל, יוצגו מחר (ב' 5.6.18) בכנס בינלאומי שיתקיים בהדסה הר הצופים. ישתתפו בו כ-200 רופאים מהארץ ובין המרצים אורחים מארה"ב.

הכנס, הנערך בשיתוף עם האגודה הישראלית לאנדוקרינולוגיה, איגוד הכירורגים והחברה לכירורגיה אנדוקרינית בישראל, מתקיים תחת הכותרת "המסלול מאבחון ועד לטיפול". המארגנים הם ד"ר גדי שלומאי מהמרכז הרפואי שיבא ופרופ' חגי מזא"ה, מנהל המחלקה לכירורגיה בבית החולים הדסה הר הצופים.

פרופ' מזא"ה על חשיבותו של הדיון שיתקיים בכנס: "בלוטות יותרת הכליה הן בלוטות אנדוקריניות הממוקמות בחלק העליון של כל כליה – בבטן האחורית העליונה ומתחת לסרעפת. תפקידן של זוג בלוטות אלו משמעותי בוויסות האיזון של תפקודים רבים בגוף האדם בעיקר על ידי הפרשת ההורמונים קורטיזול ואדרנלין.

פרופ' חגי מזא"ה, מנהל המחלקה לכירורגיה הדסה הר הצופים

"לא רבים יודעים כי הורמוני הבלוטה משפיעים על תגובת הגוף ועל תפקודו במצבי לחץ קיצוניים. בעת מצוקה, כמות הורמוני הדחק עולה ולכן עולות גם הדרישות מבלוטת יותרת הכליה. במקרה של תפקוד לא תקין שלה, ייתכן קושי בהתמודדות עם מצבי הלחץ שונים, בכלל זה רעש, אור חזק ומצבים נפשיים שונים. רשימה ארוכה של מחלות קשורות בהפרשות מוגברות של הורמוני בלוטות יותרת הכליה, ביניהן יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות לב, עייפות, שינויים במצב הרוח ורבות אחרות.

"בשל חשיבותן של שתי הבלוטות הללו והשפעתן הנרחבת, עולה הצורך לקיים דיון מעמיק בעל היבטים שונים ומגוונים בהקשר לאבחון וטיפול במצבים השכיחים וגם הנדירים של המחלות בתחום הזה, לעורר שאלות ודילמות ולעדכן רופאים בתחומי התמחות שונים בהתקדמות שחלה בהקשר לבלוטה זאת. אלה נושאים שמעסיקים מומחים מהארץ והעולם".

בכנס, הוסיף פרופ' מזא"ה, ייבחנו החידושים והעדכונים האחרונים בתחום, "בדגש על השימוש בהדמיה לצורכי אבחון, בסוגיית מקומו של ההורמון אלדוסטרון ביתר לחץ דם ובקושי במיקום הפרשתו, בתופעה של ייצור עודף אדרנלין ובמורכבות הכנתם של חולים לניתוחים הנוגעים ליותרת הכליה".

בחלקו השני של הכנס יתקיים דיון נרחב בטכניקות הניתוחיות השונות לכריתת בלוטת יותרת הכליה ויוקרנו סרטים בנושא. יוצגו היבטים שונים של הטיפול והניהול של הפרשה מוגברת של סטרואידים. לסיום, ידונו גם בגידולים ממאירים של יותרת הכליה.

בין המומחים שיציגו את החידושים, העדכונים ויעלו לדיון את הדילמות השונות: רופאים מהמרכז הרפואי הדסה, מבתי החולים שיבא תל השומר, רבין, בני ציון וסורוקה, מהאוניברסיטה העברית ומאוניברסיטת תל אביב.

כמו כן, המרצים מהמרכזים הרפואיים המובילים בתחום הזה: פרופ' דייויד שניידר מהמחלקה לכירורגיה אנדוקרינית באוניברסיטת ויסקונסין, פרופ' ג'ון פורטרפילד, מנהל התכנית במחלקה הכירורגית בבית הספר לרפואה באלבמה, פרופ' אליס לוין, מנהלת המערך לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ומחלות עצם בבית הספר לרפואה במרכז הרפואי הר סיני בניו יורק וכן פרופ' ג'יימס לי, מנהל היחידה לכירורגיה אנדוקרינית באוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

החברה לכירורגיה אנדוקרינית מקיימת כנס בינלאומי בהדסה הר הצופים אחת לשנתיים ובשנים קודמות עסקו הכנסים בנושאים כמו גידולי בלוטת התריס (תירואיד) ובלוטת יותרת התריס (פאראתירואיד). "הכנסים", הדגיש פרופ' מזא"ה, "מגבירים את שיתוף הפעולה שבין הרופאים המטפלים בחולים מורכבים שונים, ונוכחותם של מרצים מחו"ל מחזקת את קשרי העבודה שלנו עימם. הכנס הבינלאומי השנה הוא השלישי שמתקיים בישראל בתחום הכירורגיה האנדוקרינית. הנוכחות הגבוהה הצפויה בו מעידה על חשיבותו".

נושאים קשורים:  מחקרים,  בלוטת יותרת הכליה,  אדרנל,  כנס
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו